Als jij online bent, waar kijk jij dan als eerst naar? Naar de titel van een post of naar de lengte van de tekst? Mijn aandacht gaat direct naar de foto die ergens bij geplaatst is. Is deze interessant? Wat verteld de foto mij eigenlijk? Als de foto niet ‘iets in mijn raakt’, grote kans dat ik dan de tekst niet lees en verder scroll of swipe.
Heb je er wel eens echt over nagedacht wat iemand ziet en vervolgens denkt als hij of zij voor het eerst op jouw website, fbpagina of Insta kijkt? En denk je dat dit matcht met wat jij graag zou willen dat je bezoekers zien?
Doet het verhaal en de door jouw daarbij geplaatste foto’s recht aan het verhaal dat jij graag wilt vertellen? Kloppen de gebruikte kleuren en klopt het geheel qua uitstraling met dat wat jij voor ogen hebt? Als het allemaal helemaal klopt, dan ben ik heel blij voor je want dan heb je dat goed voor elkaar. Maar als je jezelf bedenkt dat de juiste ‘look en feel’ het verschil kan maken tussen de keuze doorscrollen of blijven, misschien wil je er dan toch nog eens goed naar kijken. En weet je, ik kijk graag met je mee!
Wil je jezelf, jouw bedrijf of jouw producten op een mooie en eerlijke manier aan de buitenwereld laten zien die past bij het verhaal dat je wilt vertellen, dan is kiezen voor zakelijke fotografie een hele goede keuze. Want hiermee breng je heel gericht in beeld wat je bedrijf doet, waar je voor staat en wat jou onderscheidt van de concurrentie.